Wijnstrateeg
Strategie
In een snel veranderende retail omgeving, waar consolidatie en disruptie aan de orde van de dag zijn, investeert LFE vanuit een specifieke Retail Business Unit in diepgaande kennis en relaties binnen de markt. Zo begrijpen wij de strategische uitdagingen van onze klanten en kunnen wij ze duurzaam ondersteunen in de groei van hun wijn assortiment, of dat nu in traditionele winkels of in een online omgeving is. Onze strategische toegevoegde waarde ligt in het op alle niveaus mee denken over de invulling van de wijnstrategie van onze klant en te anticiperen op de wensen en behoeften van hún klanten en daardoor díe wijnen te leveren die daar precies op aansluiten.
De beste wijnstrategie ontstaat niet meer op buikgevoel maar vooral door op basis van door data gedreven inzichten. Harde cijfers en feiten Wij investeren continu in mark specifieke data en doen ook zelf marktonderzoek. Juist door onze focus op de Nederlandse markt kennen we als geen ander de trends, kansen en ontwikkelingen binnen de wijncategorie.
Daarbij combineren we ruim 50 jaar expertise in de internationale wijnwereld met actuele inzichten in de Nederlandse markt en kunnen we flexibel en snel reageren in assortimentsbeleid en product- en conceptontwikkeling.
Concept ontwikkeling
Binnen 12 weken van brainstorm tot bottle? Het kan bij LFE. Dankzij hechte samenwerking met diverse productiefaciliteiten kunnen we snel inspelen op een nieuw idee of nieuwe kans. Bovendien hebben we eigen creatieven in huis voor de ontwikkeling van een compleet nieuw merk. DTP, design en fotografie verzorgen we zelf of we schakelen met een van de ontwerpers in ons internationale netwerk.





Activatie
De winkelvloer blijft een cruciale plek om de consument te winnen, maar uiteraard is het online domein niet meer weg te denken in de oriëntatie- én aankoopfase van de consument. Wij bouwen aan een uitgekiende en consistente merkstrategie en optimaliseren product range, product kwaliteit, prijs- en promotie beleid. Met activatie en communicatie brengen we een merk tot leven in de Nederlandse markt en versterken we de merkvoorkeur bij een groeiende groep loyale liefhebbers. Hierbij maken we meer en meer gebruik van onze kracht in het Out of Home kanaal, om zo een multichannel benadering mogelijk te maken.
Viverty & Fletcher hotels
Omdat wij met partners uit zowel retail als horeca werken kunnen wij deze krachten bundelen. Een goed voorbeeld hiervan is de samenwerking tussen Fletcher hotels en ons merk Viverty, een range alcoholvrije wijnen die bij Albert Heijn te koop zijn. Rondom Moederdag 2022 vond er een activatie plaats in alle Albert Heijn winkels waarbij kopers van een fles Viverty kans maakten op een heerlijke high tea bij Fletcher hotels. Een effectieve activatie, goed voor het merk én voor onze partners Fletcher hotels en Albert Heijn!

Roche Mazet & Weber
Relevant zijn op het juiste moment, dat resulteert in een succesvolle activatie. Met ons Franse wijnmerk Roche Mazet, verkrijgbaar bij Jumbo, testten wij in de zomer van 2022 de relatie tussen weertemperatuur en rosé verkopen. Door middel van displays en online bannering inspireren wij precies op het moment dat de zon schijnt de consument om onze rosé te kopen. Ondersteund door een neckhanger op het schap, waarbij consumenten kans maken op een Weber barbecue. Zo gebruiken wij online en fysieke kanalen voor een passende match op het juiste moment.

Multichannel Maison Castel
Dat een activatie de meeste impact maakt als deze op meerdere platformen wordt uitgevoerd is ons wel bekend. Met ons merk Maison Castel, verkrijgbaar bij Plus, pakken wij dat serieus aan. Campagnes met een combinatie van onder andere displays, instore POS, neckhangers, online bannering én bekende lifestyle blogger Leonie Ter Veld kom je Maison Castel overal tegen.

“Van mooie wijn succesvolle wijn maken, dát is onze passie”
