Partner in Wijnsucces
Hogere omzet, meer rendement
LFE levert de mooiste wijnen, gerenommeerde merken, fantastische huiswijnen en dat altijd tegen de scherpste prijzen. Daarnaast onderscheiden wij ons vooral door onze unieke aanpak, gebaseerd op diepgaande kennis en inzichten van onze klanten en hun gasten. Wij werken hiervoor nauw samen met onderzoeksbureaus zoals HTC en zetten deze marktkennis in om een hogere gastbeleving te realiseren zodat de gemiddelde besteding omhoog gaat. Er zijn zeven gast-profielen te onderscheiden en uit onderzoek weten we dat iedere gast in te delen is in één van deze profielen. Samen met onze klanten ontdekken we samen welke profiel dominant is en stemmen assortiment, prijs- en marge stelling, ambiance en activatie hier op af.
Naast een op maat gemaakt advies delen wij graag algemene adviezen die onze klanten helpen om een hogere wijn-omzet en dus meer rendement uit hun zaak te halen.
Training en opleiding
Goed personeel is ontzettend belangrijk. Niet iedereen is bekend met wijn en de verkoop hiervan. Daarom biedt LFE personeelstraining en proeverijen op locatie aan. Deze trainingen staan in het teken van basiskennis van het wijnassortiment, het actief verkopen, omgang met gasten en de service aan tafel. Trainen kan zowel online als offline en kan uiteenlopen van uitgebreid doorproeven van de wijnkaart tot echte wijnopleidingen.
Bewezen wijnconcepten

Cellar 33
Cellar 33 is een uniek wijnconcept dat gericht is op het verhogen van de wijnbeleving in een horecazaak, zonder dat daarvoor speciaal opgeleid personeel nodig is. We zien dat wanneer wijn per glas wordt aangeboden, gasten vaker een beter glas wijn bestellen.
Cellar 33
Cellar 33 is een uniek wijnconcept dat gericht is op het verhogen van de wijnbeleving in een horecazaak, zonder dat daarvoor speciaal opgeleid personeel nodig is. We zien dat wanneer wijn per glas wordt aangeboden, gasten vaker een beter glas wijn bestellen.Â
In het bewezen Cellar33 concept zijn vrijwel alle wijnen per glas beschikbaar en kiest de gast vanuit een unieke wijnkaart, en met verbluffend resultaat. Zo stijgt de wijnomzet door Cellar33 met ruim 30% en bestellen gasten luxere en dus duurdere wijnen. Het assortiment is ingedeeld op vier smaakprofielen die afgeleid zijn van de populaire druivenrassen sauvignon blanc, chardonnay, merlot en cabernet sauvignon. Binnen deze smaakprofielen kiezen we een optimaal assortiment , dat op een laagdrempelige manier middels de Cellar33 Wijnwijzer aan de gast wordt aangeboden. Zo worden zij uitgenodigd hun favoriete wijn te kiezen of juist een nieuwe wijn te ontdekken. Het concept heeft zichzelf in de praktijk bewezen en daarom kunnen we ook een resultaat voor horeca ondernemers in het vooruitzicht stellen van een hogere omzet en beter rendement! Daarnaast spreekt de Wijnwijzer voor zich, en is speciaal getraind personeel niet nodig.

Share a bottle
Share a Bottle is een eenvoudig maar effectief en flexibel concept. De combinatie tussen de proefplank, bijpassende hapjes en een fles wijn zorgt voor een aantrekkelijk totaalpakket voor de gast. Vaste prijzen, heldere omschrijvingen en de bijbehorende hapjes maakt het bestellen van een flesje wijn een stuk aantrekkelijker. Een leuke upsell in een opvallend jasje.
Twistop Wine Systems
Dé oplossing om snel en probleemloos wijn te tappen via een wijntapsysteem is Twistop Wine System®. Dit handige systeem biedt aantrekkelijke voordelen ten opzichte van andere systemen, zoals ruimtebesparing, geen lekkage en een lagere literprijs! Vanaf 4.000 liter wijn-omzet per jaar een bewezen rendabele oplossing!
Twistop Wine Systems
Twistop Wine Systems
Dé oplossing om snel en probleemloos wijn te tappen via een wijntapsysteem is Twistop Wine System®. Dit handige systeem biedt aantrekkelijke voordelen ten opzichte van andere systemen, zoals ruimtebesparing, geen lekkage en een lagere literprijs! Vanaf 4.000 liter wijn-omzet per jaar een bewezen rendabele oplossing!
De voordelen van dit wijntapsysteem zijn
- Hoger rendement door lagere inkoopprijzen
- Makkelijke en snelle bediening
- Beter voor het milieu, minder glas- en kurkafval en energieverbruik
- Ruimtebesparing in zowel de bar-, koeling- als opslagruimte
- Wijn is langer houdbaar dan in een geopende fles
- Altijd de ideale serveertemperatuur
- Geen flesbreuk
- Keuze uit geselecteerde, kwalitatieve wijnen
- Minder handling
- Mogelijkheid tot automatisch doseer- en (kassa)registratiesysteem, waardoor een hoger rendement