Team
Ons DNA
Naast onze diepgaande marktkennis en wereldwijde portfolio met prachtige wijnhuizen én het feit dat wij een 100% dochteronderneming van Castel zijn, ligt de onderscheidende kracht van LFE vooral in onze mensen. Die koesteren we, met continue aandacht voor ontwikkeling, coaching en begeleiding, training en opleiding. Wij zijn trots op ons DNA dat draait om vijf kernwaarden: de klant staat centraal in alles wat we doen, we doen dat met 100% passie en geloven dat je dat alleen mét elkaar kunt doen. We gedragen ons alsof LFE ons eigen bedrijf is en proberen iedere dag alles nog een beetje beter te doen!
Ons Team
LFE voegt waarde toe aan wijn. Dat doen we dag-in-dag-uit met een enthousiast team van zo’n 60 medewerkers, waarvan bijna 20 in onze specifieke Business Unit Retail. Ervaren wijninkopers, servicegerichte accountmanagers, een efficiënte binnendienst, logistieke meesterbreinen, creatieve shopper marketeers en analytische wijnstrategen werken allemaal samen om de wijnwensen van de klanten van onze klanten te vervullen en zo de wijncategorie van onze klanten uit te bouwen.
Die passie zorgt ervoor dat we altijd voor de beste oplossing gaan. Als u met LFE samenwerkt, merkt u hoe aanstekelijk ons enthousiasme is. De positieve energie en de bevlogenheid; het sprankelt en bruist binnen LFE.

“Wijn is emotie”
Tijdens mijn studie fascineerde het mij al hoe mensen beslissingen maken en hoe je dit kunt beïnvloeden. Bij Heineken en Red Bull heb ik me hierin verder verdiept, met de focus op supermarktklanten. Die expertise pas ik nu toe binnen LFE, waar ik verantwoordelijk ben voor alle activaties. Wijn is een ontzettend emotioneel product, iedereen heeft er een mening over en een gevoel bij. Bij LFE blijven we juist objectief, denken in concrete oplossingen en helpen de wijncategorie daarmee verder. Zo zijn we een echte strategische partner voor retailers.

“Wijn is emotie”
Tijdens mijn studie fascineerde het mij al hoe mensen beslissingen maken en hoe je dit kunt beïnvloeden. Bij Heineken en Red Bull heb ik me hierin verder verdiept, met de focus op supermarktklanten. Die expertise pas ik nu toe binnen LFE, waar ik verantwoordelijk ben voor alle activaties. Wijn is een ontzettend emotioneel product, iedereen heeft er een mening over en een gevoel bij. Bij LFE blijven we juist objectief, denken in concrete oplossingen en helpen de wijncategorie daarmee verder. Zo zijn we een echte strategische partner voor retailers.

“Werken in een team van gelijkgezinden”

“Werken in een team van gelijkgezinden”

“Duurzame relaties bouwen”

“Duurzame relaties bouwen”

“Wisselwerking tussen collega’s”

“Wisselwerking tussen collega’s”

Vrijheid en collegialiteit
Na de hotelschool ben ik een aantal jaar bedrijfsleider van Stadkasteel Oudaen geweest. Weer gaan studeren, een master Business Administration gehaald en uiteindelijk bij LFE beland. Na zeven jaar als Account Manager richt ik me nu als Retail Business Improvement Manager op de ontwikkeling van nieuwe concepten en merken. De vrijheid die ik bij LFE krijg om samen met collega’s mijn eigen ‘toko’ te runnen is uniek. Aan alles merk je dat we binnen LFE één team zijn. We hebben het echt leuk onder elkaar en dat horen we ook vaak terug van klanten.

Vrijheid en collegialiteit
Na de hotelschool ben ik een aantal jaar bedrijfsleider van Stadkasteel Oudaen geweest. Weer gaan studeren, een master Business Administration gehaald en uiteindelijk bij LFE beland. Na zeven jaar als Account Manager richt ik me nu als Retail Business Improvement Manager op de ontwikkeling van nieuwe concepten en merken. De vrijheid die ik bij LFE krijg om samen met collega’s mijn eigen ‘toko’ te runnen is uniek. Aan alles merk je dat we binnen LFE één team zijn. We hebben het echt leuk onder elkaar en dat horen we ook vaak terug van klanten.

Liefde voor wijn én organiseren

Liefde voor wijn én organiseren



Analytische blik in een wereld vol beleving
De foodsector vind ik interessant. Na ervaring te hebben ongedaan in kaas en pasta leek wijn me een mooi toevoeging! Ik heb ook aan retailzijde gewerkt, maar daar miste ik toch de merk- en productbeleving, een verhaal te vertellen hebben over een merk en product. Als dat ergens kan, is het bij LFE. In mijn rol als category developer zorg ik voor de analytische en objectieve kijk in een categorie waar juist veel emotie en beleving speelt. Heerlijk om samen met onze wijnhuizen en retailklanten zo goed mogelijk in te spelen op de ontwikkelingen binnen de wereld van wijn en shoppergedrag.

Analytische blik in een wereld vol beleving
De foodsector vind ik interessant. Na ervaring te hebben ongedaan in kaas en pasta leek wijn me een mooi toevoeging! Ik heb ook aan retailzijde gewerkt, maar daar miste ik toch de merk- en productbeleving, een verhaal te vertellen hebben over een merk en product. Als dat ergens kan, is het bij LFE. In mijn rol als category developer zorg ik voor de analytische en objectieve kijk in een categorie waar juist veel emotie en beleving speelt. Heerlijk om samen met onze wijnhuizen en retailklanten zo goed mogelijk in te spelen op de ontwikkelingen binnen de wereld van wijn en shoppergedrag.

Als je niet kunt delen, kun je ook niet vermenigvuldigen
Dagelijks delen wij onze shopper, wijn- en marketingkennis met onze klanten om zo mooie en succesvolle wijnen voor de consument te maken.
Bovendien streven we ernaar om de wereld en die van de mensen waarmee we samenwerken elke dag een beetje mooier en duurzamer te maken.
Een missie waar ik me dagelijks met veel energie voor inzet!

Als je niet kunt delen, kun je ook niet vermenigvuldigen
Dagelijks delen wij onze shopper, wijn- en marketingkennis met onze klanten om zo mooie en succesvolle wijnen voor de consument te maken.
Bovendien streven we ernaar om de wereld en die van de mensen waarmee we samenwerken elke dag een beetje mooier en duurzamer te maken.
Een missie waar ik me dagelijks met veel energie voor inzet!

“Open cultuur, optimale samenwerking”

“Open cultuur, optimale samenwerking”

“Alles samenbrengen voor het beste resultaat”

“Alles samenbrengen voor het beste resultaat”

“Denken in kansen”

“Denken in kansen”

“Er ligt een wereld aan kansen voor wijn in retail”

“Er ligt een wereld aan kansen voor wijn in retail”

“Alle wegen komen samen bij LFE”

“Alle wegen komen samen bij LFE”
“Wij zijn trots op onze mensen en onze mensen zijn trots op LFE”
