Over LFE

 

LFE voegt waarde toe aan wijn. Dat doen we met een enthousiast team van zo’n 60 medewerkers. Ervaren wijninkopers, servicegerichte accountmanagers, een efficiënte binnendienst, logistieke meesterbreinen, creatieve shopper marketeers en analytische wijnstrategen werken allemaal samen om de wijnwensen van u, en uw klant te vervullen en zo uw wijncategorie uit te bouwen.

We willen het meest succesvolle wijnbedrijf van Nederland zijn

Organisatie en cultuur

 

Naast ons portfolio met prachtige wijnhuizen én het feit dat wij een 100% dochteronderneming van Castel (Europa’s grootste wijnproducent) zijn, ligt de onderscheidende kracht van LFE vooral in onze mensen. Die koesteren we, met continue aandacht voor ontwikkeling, coaching en begeleiding, training en opleiding. Wij zijn trots op ons DNA dat draait om vijf kernwaarden: de klant staat centraal in alles wat we doen, we doen dat met 100% passie en geloven dat je dat alleen mét elkaar kunt doen. We gedragen ons alsof LFE ons eigen bedrijf is en proberen iedere dag alles nog een beetje beter te doen!
Klantgericht, Passie, Samenwerken, Eigenaarschap en Innovatie – onze kernwaarden die ons richting en energie geven!

 

Wij zijn trots op onze mensen en onze mensen zijn trots op LFE.
Wij geloven écht dat zij het verschil maken en handelen daar ook naar!

 

 

Logistieke totaal-ontzorging

 

Door het logistieke proces strak te managen ontzorgen we onze klanten. Met bijna 10.000 m2 opslagcapaciteit, voorzien van de modernste bestel- en voorraadbeheersystemen en een uitgekiend distributienetwerk staan we voor operational excellence. Onze diverse certificeringen, waaronder SKAL, IFS Logistics en IFS Broker, onderschrijven dit. We leveren precies de juiste hoeveelheid op precies het juiste moment. Afspraak is afspraak.

 

 

IFS International Featured Standards

 

 

Expertise van Retail én Out-of-Home

 

Vanuit dat fundament bouwen we verder met u, vanuit een business unit die zich volledig richt op het Retail kanaal en een business unit die zich volledig op de out–of-home markt richt.
Business units waar de specifieke kennis en expertise van ieder kanaal en de klanten daarbinnen is verankerd en wordt verdiept. Business units waar onze Accountmanagers, onze Verkoopbinnendienst collega’s, onze marketeers en onze category development strategen voor u aan de slag gaan om te komen tot een optimale assortimentsopbouw, gerichte marketingondersteuning en ontwikkeling van nieuwe concepten. Daarbij hebben we oog voor de omzetcijfers van morgen maar ook voor de langere termijn.

 

Business-Unit-Retail

 

 

 

MVO is vooral een kwestie van doen

 

Wij zien verantwoord ondernemen als de enige weg vooruit. Op lange termijn kunnen we alleen maar gemotiveerde medewerkers en tevreden klanten houden als we nu al elke dag bewuste keuzes maken. Dat is onze overtuiging en daarom zoeken we steeds naar nieuwe manieren om verantwoord te ondernemen. Zo zijn we sinds kort aangesloten bij MVO Nederland om stap voor stap te stijgen op de prestatieladder die zij hanteren. In de wijnproducerende landen stimuleren we fair trade en organic  en terra vitis initiatieven. Dichterbij huis ondersteunen we juist heel lokaal doelen, gewoon in ons eigen Maartensdijk waar we met gerichte sponsoring echt iets kunnen betekenen.

 

MVO-Nederland

Kunnen wij onze passie met u delen?

Neem contact op
↓