Groupe LFE vertegenwoordigt meer dan zestig wijnhuizen over de hele wereld: grote wereldspelers zoals uiteraard Castel Frères uit Frankrijk, Garcia Carrion uit Spanje, DGB uit Zuid-Afrika, Sogevinus uit Portugal, Australian Vintage uit Australië, Casa Vinicola Botter uit Italië, Cono Sur uit Chili en Trivento uit Argentinië. Maar ook topproducenten zoals Villa Maria uit Nieuw-Zeeland, Casa Silva uit Chili, Marqués de Cáceres uit Spanje, Château de l’Horte uit Frankrijk, en Weltevrede Estate uit Zuid-Afrika.

Meestal treedt Groupe LFE op als volledige importeur, maar in sommige gevallen werken wij ook als agent voor onze producenten. Van bijzondere waarde is het feit dat wij dochter zijn van de Castel Frères Groep, het grootste wijnbedrijf in Europa. Castel bezit circa 2000 hectare eigen wijngaarden en achttien ‘Châteaux & Domaines’ en heeft ruim zestig jaar expertise en kennis van productie, bottelen en distributie. Als familiebedrijf heeft Castel kwaliteit zeer hoog in het vaandel staan. Daarnaast heeft Castel een aantal sterke internationale merken in haar portfolio. Ook Zuid-Afrika is een land dat wij als geen ander kennen, waar Cape Dutch Vignerons (voorheen LFE South Africa) optreedt als ons verlengstuk in die markt. Wij bieden diverse oplossingen voor Eurobottling aan. Dat begint met de samenstelling van de blend, eventueel samen met de klant. Doordat wij kunnen beschikken over diverse bottelfaciliteiten in Frankrijk en België (o.a. IFS/BRC-A gecertificeerd), vullen wij alle voorkomende verpakkingsformaten af, zoals flessen (glas of PET, van 0,187 – 1,0 liter), pouches and Bag-in-Box. Strikte kwaliteitsprocedures garanderen een constante hoge kwaliteit.

Ideale “Gateway to Holland”

Voor onze producenten zijn wij de ideale “Gateway to Holland”! Niet alleen door onze kennis van de Nederlandse markt, onze uitstekende reputatie en contacten in de Nederlandse handel, maar ook door onze transparante manier van werken, onze efficiënte en moderne operatie en onze focus op langetermijnpartnerships.

Daartoe bespreken wij samen met onze producenten regelmatig marktanalyses en de performance van hun wijnen in de Nederlandse markt. Wij beoordelen samen nieuwe ontwikkelingen en trends. Ook denken we actief mee in het ontwikkelen van marketingactiviteiten en bij productontwikkeling. Daarnaast betrekken onze producenten ons vaak in de selectie van de nieuwe kwaliteiten, om er zo voor te zorgen dat de smaak van de Nederlandse consument centraal staat.

Wij geloven sterk in het vervlechten van onze organisatie met die van onze leveranciers. Contacten bestaan niet alleen tussen onze inkopers en de exportafdeling van de leverancier. Ook onze account managers, onze logistieke en administratieve mensen en directie communiceren met onze partners. Zo versterken we onze lange termijnrelaties, opdat zij duurzaam en succesvol blijven.

Focus op kwaliteit

Onze wijnen worden regelmatig intern én extern op hun kwaliteit beoordeeld. Zowel de samenstelling van de wijn, alsook de organoleptische eigenschappen worden vastgelegd en met onze producenten en klanten besproken.

↓