“De afgelopen decennia bouwde Groupe LFE een reputatie op als betrouwbare, integere en solide handelspartner, die helpt om in de categorie waarde toe te voegen. Wij rekenen vrijwel alle Nederlandse supermarktorganisaties, cash-and-carry’s en slijterijketens tot onze klanten, maar ook horecagroothandels en de gespecialiseerde wijndetailhandel.

Door nauwe samenwerking met onze klanten deden wij een diepgaande kennis op van de Nederlandse wijnmarkt. Wij weten wat onze afnemers wensen, maar ook wat de consument achter onze klant wenst. Daardoor is Groupe LFE als geen ander in staat díe wijnen aan te bieden, die waarde toevoegen in het assortiment van onze afnemers. Wijnen die onderscheidend zijn of een buitengewoon goede prijs-kwaliteitsverhouding hebben.

Met een professioneel account management team voorzien wij onze klanten van een goed advies ten aanzien van assortimentsbeleid, schappresentatie en promotionele ondersteuning.

Food Retail & Cash-and- Carry’s

Het is onze ambitie om onze commerciële relaties met onze klanten te verdiepen tot langetermijn-partnerships. Het begint met onze rotsvaste overtuiging dat er meer winst te behalen is door samen te werken aan omzet en margegroei. Dit bereiken wij door onze adviezen zo goed mogelijk aan te laten sluiten bij de formule-elementen van onze klanten, daar waar mogelijk ondersteund door Nielsen- en andere marktanalyses. Of door het ontwikkelen van een exclusief wijnconcept waar binnen het assortiment van de klant behoefte aan is. We betrekken onze klanten in het bepalen van de blends. Ook ontwikkelen we de etiketten/ merken of private label concepten met onze vaste designers in samenwerking met de klant.

 

Zo bouwden wij in de loop der jaren een portfolio van succesvolle concepten op. Concepten waarmee onze klanten zich onderscheiden in de markt en een gezond rendement opleveren in het schap.

Partnership met onze klanten betekent dat onze verantwoordelijkheid niet stopt op het moment dat het produkt in het schap staat. Voor onze klanten/ondernemers is het belangrijk dat we onze produkten onder de aandacht van hun klanten brengen. Deze ondersteuning geven wij door middel van Trade Marketing activiteiten en met behulp van onze buitendienst. Naast merchandising en displays organiseren we diverse promotionele acties.

Kortom, Groupe LFE biedt met een diepgaande kennis van de Nederlandse wijnmarkt een totaal aanbod van wijnen van topproducenten, vaak exclusief ontwikkeld en stevig ondersteund door activiteiten in de pers en op de winkelvloer.

Marketing

Groupe LFE is – meestal met een eigen stand – te vinden op belangrijke nationale en internationale wijnbeurzen, zoals de Wine Professional in Amsterdam, ProWein in Düsseldorf en natuurlijk Vinexpo in Bordeaux.

Middels onze uitstekende contacten met vrijwel alle (wijn)journalisten, zorgen wij voor regelmatige aandacht voor onze wijnen in zowel de vakbladen alsook de diverse landelijke dagbladen.

In 2012 gingen wij van start met Social Media. Een belangrijk en groeiend kanaal om onze wijnen onder de aandacht te brengen bij onze relaties, maar ook de consument.

Jeroen Broos

Vakhandel

Voor de specifieke behoeften van onze horeca groothandelsklanten heeft Groupe LFE een actueel en onderscheidend wijnassortiment in diverse prijsranges. Altijd met een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding. Daaronder bevinden zich wereldwijd onderscheiden wijnen. Voor sommige wijnen werken wij met regio-exclusiviteit en veelal geselecteerde partners. Omdat onze account managers vaak zelf een horeca-achtergrond hebben, begrijpen zij de klant achter onze klant. Onze klanten ontvangen materiaal ter ondersteuning van onze wijnen en hulp bij het organiseren van proeverijen en evenementen.

De gespecialiseerde detailhandel bieden wij een actueel, commercieel en onderscheidend assortiment. Wijnen met een sterke uitstraling, imago en internationale bekendheid – onderscheidend van het aanbod in het supermarktkanaal.

Door middel van bezoeken door onze account managers, maar ook middels onze website, nieuwsbrieven en e-mails worden onze klanten op de hoogte gehouden van onze laatste nieuwe aanwinsten in het assortiment of speciale acties.

Door middel van het organiseren van proeverijen bij onze klanten, het organiseren van masterclasses, onze aanwezigheid op beurzen en met onze regelmatige seizoens- en thema-acties brengen wij dynamiek in dit belangrijke kanaal.

Omdat onze klanten veelal weinig voorraad kunnen en willen houden, zijn wij in staat onze leveringen op iedere dag van de week te laten plaatsvinden, zonder vaste bestel- en afleverdagen.’’

↓