Team
Ons DNA
Naast onze diepgaande marktkennis en wereldwijde portfolio met prachtige wijnhuizen én het feit dat wij een 100% dochteronderneming van Castel zijn, ligt de onderscheidende kracht van LFE vooral in onze mensen. Die koesteren we, met continue aandacht voor ontwikkeling, coaching en begeleiding, training en opleiding. Wij zijn trots op ons DNA dat draait om vijf kernwaarden: de klant staat centraal in alles wat we doen, we doen dat met 100% passie en geloven dat je dat alleen mét elkaar kunt doen. We gedragen ons alsof LFE ons eigen bedrijf is en proberen iedere dag alles nog een beetje beter te doen!
Ons Team
LFE voegt waarde toe aan wijn. Dat doen we dag-in-dag-uit met een enthousiast team van zo’n 60 medewerkers, waarvan bijna 20 in onze specifieke Business Unit Retail. Ervaren wijninkopers, servicegerichte accountmanagers, een efficiënte binnendienst, logistieke meesterbreinen, creatieve shopper marketeers en analytische wijnstrategen werken allemaal samen om de wijnwensen van de klanten van onze klanten te vervullen en zo de wijncategorie van onze klanten uit te bouwen.
Die passie zorgt ervoor dat we altijd voor de beste oplossing gaan. Als u met LFE samenwerkt, merkt u hoe aanstekelijk ons enthousiasme is. De positieve energie en de bevlogenheid; het sprankelt en bruist binnen LFE.
Elke dag kennis blenden met ervaring
Ik kom uit een bourgondische familie, dus dat heeft een grote rol gespeeld bij mijn interesse voor wijn. Later gingen we tijdens vakanties ook wijnhuizen bezoeken, waardoor bij mij echt een passie is ontstaan. Inmiddels heb ik WSET level 3 afgerond. Als Brandmanager Retail blend ik bij LFE wijnkennis met mijn expertise als communicatiewetenschapper en de ervaring die ik heb opgedaan als Media Consultant. Wat ik de grote kracht vind van LFE is dat we zowel de producten als de retailers heel goed kennen.
Elke dag kennis blenden met ervaring
Ik kom uit een bourgondische familie, dus dat heeft een grote rol gespeeld bij mijn interesse voor wijn. Later gingen we tijdens vakanties ook wijnhuizen bezoeken, waardoor bij mij echt een passie is ontstaan. Inmiddels heb ik WSET level 3 afgerond. Als Brandmanager Retail blend ik bij LFE wijnkennis met mijn expertise als communicatiewetenschapper en de ervaring die ik heb opgedaan als Media Consultant. Wat ik de grote kracht vind van LFE is dat we zowel de producten als de retailers heel goed kennen.
“Wijn is emotie”
Tijdens mijn studie fascineerde het mij al hoe mensen beslissingen maken en hoe je dit kunt beïnvloeden. Bij Heineken en Red Bull heb ik me hierin verder verdiept, met de focus op supermarktklanten. Die expertise pas ik nu toe binnen LFE, waar ik verantwoordelijk ben voor alle activaties. Wijn is een ontzettend emotioneel product, iedereen heeft er een mening over en een gevoel bij. Bij LFE blijven we juist objectief, denken in concrete oplossingen en helpen de wijncategorie daarmee verder. Zo zijn we een echte strategische partner voor retailers.
“Wijn is emotie”
Tijdens mijn studie fascineerde het mij al hoe mensen beslissingen maken en hoe je dit kunt beïnvloeden. Bij Heineken en Red Bull heb ik me hierin verder verdiept, met de focus op supermarktklanten. Die expertise pas ik nu toe binnen LFE, waar ik verantwoordelijk ben voor alle activaties. Wijn is een ontzettend emotioneel product, iedereen heeft er een mening over en een gevoel bij. Bij LFE blijven we juist objectief, denken in concrete oplossingen en helpen de wijncategorie daarmee verder. Zo zijn we een echte strategische partner voor retailers.
“Werken in een team van gelijkgezinden”
“Werken in een team van gelijkgezinden”
“Duurzame relaties bouwen”
“Duurzame relaties bouwen”
“Wisselwerking tussen collega’s”
“Wisselwerking tussen collega’s”
Vrijheid en collegialiteit
Na de hotelschool ben ik een aantal jaar bedrijfsleider van Stadkasteel Oudaen geweest. Weer gaan studeren, een master Business Administration gehaald en uiteindelijk bij LFE beland. Na zeven jaar als Account Manager richt ik me nu als Retail Business Improvement Manager op de ontwikkeling van nieuwe concepten en merken. De vrijheid die ik bij LFE krijg om samen met collega’s mijn eigen ‘toko’ te runnen is uniek. Aan alles merk je dat we binnen LFE één team zijn. We hebben het echt leuk onder elkaar en dat horen we ook vaak terug van klanten.
Vrijheid en collegialiteit
Na de hotelschool ben ik een aantal jaar bedrijfsleider van Stadkasteel Oudaen geweest. Weer gaan studeren, een master Business Administration gehaald en uiteindelijk bij LFE beland. Na zeven jaar als Account Manager richt ik me nu als Retail Business Improvement Manager op de ontwikkeling van nieuwe concepten en merken. De vrijheid die ik bij LFE krijg om samen met collega’s mijn eigen ‘toko’ te runnen is uniek. Aan alles merk je dat we binnen LFE één team zijn. We hebben het echt leuk onder elkaar en dat horen we ook vaak terug van klanten.
Liefde voor wijn én organiseren
Liefde voor wijn én organiseren
Elke wijn heeft een eigen verhaal
Na tien jaar in de supermarktbranche en zes jaar in de levensmiddelenindustrie heb ik bij LFE mijn draai gevonden. Hier hebben we zowel lekkere private labels als supersterke merkwijnen. Bovendien beschikken we over veel cijfergedreven marktkennis waar onze retailers echt iets aan hebben. Maar het mooiste aan mijn werk is dat ik samen met een leuk team de consument kennis mag laten kennismaken met de mooie verhalen achter onze wijnen. Zo kunnen we hun genietmomenten nóg lekkerder maken.
Elke wijn heeft een eigen verhaal
Na tien jaar in de supermarktbranche en zes jaar in de levensmiddelenindustrie heb ik bij LFE mijn draai gevonden. Hier hebben we zowel lekkere private labels als supersterke merkwijnen. Bovendien beschikken we over veel cijfergedreven marktkennis waar onze retailers echt iets aan hebben. Maar het mooiste aan mijn werk is dat ik samen met een leuk team de consument kennis mag laten kennismaken met de mooie verhalen achter onze wijnen. Zo kunnen we hun genietmomenten nóg lekkerder maken.
Merken bouwen, wijnen op de kaart zetten
Na de Hotelschool heb ik verschillende wijnhuizen in Europa bezocht. Hier zag ik wat een bijzonder product wijn is, met alle historie en aandacht voor het productieproces. Mijn vorige baan als brand manager voor een aantal gedistilleerde merken was leerzaam, maar de wereld van wijn bleef aan me trekken. LFE zet wijnmerken op de kaart om eruit te springen tussen het enorme aanbod in de markt. Ik vind dit een mooie uitdaging en kijk dan ook graag met retailers samen hoe we dit het beste kunnen doen.
Merken bouwen, wijnen op de kaart zetten
Na de Hotelschool heb ik verschillende wijnhuizen in Europa bezocht. Hier zag ik wat een bijzonder product wijn is, met alle historie en aandacht voor het productieproces. Mijn vorige baan als brand manager voor een aantal gedistilleerde merken was leerzaam, maar de wereld van wijn bleef aan me trekken. LFE zet wijnmerken op de kaart om eruit te springen tussen het enorme aanbod in de markt. Ik vind dit een mooie uitdaging en kijk dan ook graag met retailers samen hoe we dit het beste kunnen doen.
Analytische blik in een wereld vol beleving
De foodsector vind ik interessant. Na ervaring te hebben ongedaan in kaas en pasta leek wijn me een mooi toevoeging! Ik heb ook aan retailzijde gewerkt, maar daar miste ik toch de merk- en productbeleving, een verhaal te vertellen hebben over een merk en product. Als dat ergens kan, is het bij LFE. In mijn rol als category developer zorg ik voor de analytische en objectieve kijk in een categorie waar juist veel emotie en beleving speelt. Heerlijk om samen met onze wijnhuizen en retailklanten zo goed mogelijk in te spelen op de ontwikkelingen binnen de wereld van wijn en shoppergedrag.
Analytische blik in een wereld vol beleving
De foodsector vind ik interessant. Na ervaring te hebben ongedaan in kaas en pasta leek wijn me een mooi toevoeging! Ik heb ook aan retailzijde gewerkt, maar daar miste ik toch de merk- en productbeleving, een verhaal te vertellen hebben over een merk en product. Als dat ergens kan, is het bij LFE. In mijn rol als category developer zorg ik voor de analytische en objectieve kijk in een categorie waar juist veel emotie en beleving speelt. Heerlijk om samen met onze wijnhuizen en retailklanten zo goed mogelijk in te spelen op de ontwikkelingen binnen de wereld van wijn en shoppergedrag.
Als je niet kunt delen, kun je ook niet vermenigvuldigen
Dagelijks delen wij onze shopper, wijn- en marketingkennis met onze klanten om zo mooie en succesvolle wijnen voor de consument te maken.
Bovendien streven we ernaar om de wereld en die van de mensen waarmee we samenwerken elke dag een beetje mooier en duurzamer te maken.
Een missie waar ik me dagelijks met veel energie voor inzet!
Als je niet kunt delen, kun je ook niet vermenigvuldigen
Dagelijks delen wij onze shopper, wijn- en marketingkennis met onze klanten om zo mooie en succesvolle wijnen voor de consument te maken.
Bovendien streven we ernaar om de wereld en die van de mensen waarmee we samenwerken elke dag een beetje mooier en duurzamer te maken.
Een missie waar ik me dagelijks met veel energie voor inzet!