wijnstrateeg

 

LFE levert de wijnen die precies aansluiten bij de wensen van uw klanten en denkt op alle niveaus met u mee over de invulling van uw wijnstrategie. Van logistiek en assortimentbeleid tot product- en conceptontwikkeling. Daarbij combineren we bijna 50 jaar expertise in de internationale wijnwereld met actuele inzichten in de Nederlandse markt om úw omzet en rendement te vergroten.

 

De beste wijnstrategie ontstaat deels op basis van buikgevoel maar vooral door gebruik van harde cijfers en feiten Wij investeren continu in marktspecifieke data en doen ook zelf marktonderzoek. Juist door onze focus op de Nederlandse markt kennen we als geen ander de trends, kansen en ontwikkelingen binnen de wijncategorie in retail en out-of- home.

Bij wijn draait alles om totaalbeleving, LFE is uw strategische totaalpartner in wijn.

Category management & retailstrategie

Als uw wijnpartner willen we onze kennis met u delen én toepassen. Zo hebben we speciaal voor onze retailklanten NIPPA ontwikkeld, een category management tool om een analyse te maken van de samenstelling van het assortiment, en de wijze waarop de wijnen worden gepresenteerd en gepromoot.

 

Na deze analyse denken we graag met u mee hoe we samen uw omzet en rendement verbeteren en meer wijnbeleving creëren op de winkelvloer. Hoe kunnen we de wens van uw klant nog beter invullen? Daar gaat het om! Van schapdisplays tot proeverijen, van exclusieve wijnconcepten tot opvallende promoties; samen zorgen we ervoor dat er steeds weer iets nieuws te beleven is in uw wijnschap.

 

Out of home? Out of the box!

Ook in de horeca voegen we waarde toe met gerichte ondersteuning om merken te bouwen en de wijncategorie als geheel te laten groeien. Van scherp geprijsde schenkwijnconcepten met een onverslaanbare prijs/kwaliteitsverhouding tot advies over de slimste opbouw van de wijnkaart. Van training van uw medewerkers, zodat zij beter wijnadvies kunnen geven, tot het creëren van meer wijnbeleving in uw zaak. Dit alles om uw gasten te verrassen met uw wijnaanbod en ze te verleiden tot nog een (beter) glas wijn.

 

Juist in out-of-home zoeken we innovatieve samenwerkingsverbanden, waarin wij met onze partners hun wijnomzet in de horeca laten groeien. Hierbij gaan wij veel verder dan de traditionele leverancier-klantrelatie; wij zoeken échte partnerships.

Kunnen wij onze passie met u delen?

Neem contact op
↓