wijninnovatie & -marketing

 

Bij LFE houden we ervan om de markt op te schudden en met nieuwe ideeën en initiatieven te komen. Alleen door steeds weer te vernieuwen kunt u de concurrentie voorblijven en wij helpen u daar graag bij met de ontwikkeling van nieuwe smaken, merken en concepten.

 

Wie verder kijkt ontdekt dat er zoveel mogelijk is met wijn! We houden wereldwijde trends in de gaten en zoeken ook inspiratie in andere branches. Zo kunnen we echt out of the box denken om uw klanten, consumenten, shoppers of gasten te verleiden en verrassen.

 

Productontwikkeling

Binnen 12 weken van brainstorm tot bottle? Het kan bij LFE. Dankzij hechte samenwerking met diverse productiefaciliteiten kunnen we snel inspelen op een nieuwe trend. Bovendien hebben we eigen creatieven in dienst voor de ontwikkeling van een compleet nieuw merk. DTP, design en fotografie verzorgen we zelf of we schakelen met een van de ontwerpers in ons internationale netwerk.

We zoeken graag inspiratie buiten de wijnwereld, om erbinnen grenzen te verleggen.

Conceptontwikkeling

Storytelling is belangrijk voor wijn: wat is de achtergrond van het wijnhuis en welk verhaal zit er achter een specifieke wijn? We ontwikkelen materialen die het totaalconcept tot leven brengen, van salesondersteuning tot social media content, van een trendy nieuwe fles tot instore displays.

 

Marketinginnovatie

Natuurlijk kan beursdeelname of een mooie wijnproeverij een uitstekend middel zijn om wijn te promoten. Maar soms is het effectiever om een foodtruck in te zetten, een pubquiz te houden of zelfs een internationale sommelierscompetitie te organiseren. We doen precies waar de uitdaging om vraagt, onze uitstekende connecties met de Nederlandse (wijn)pers is daarbij van grote strategische waarde.

 

Branding

Een sterk wijnmerk bouw je met een uitgekiende merkstrategie. Binnen die strategie zien we er op toe dat alles bijdraagt aan een consistentie merkbeleving. Via activaties en promoties brengen we het merk tot leven in de Nederlandse markt en versterken we de merkvoorkeur bij een groeiende groep loyale liefhebbers.

 

Multichannel innovatie

Een multichannel benadering voor wijn in zowel horeca als retail was lange tijd onbespreekbaar. We kennen de gevoeligheden, maar sluiten niets op voorhand uit. Spannende concepten die gebruikmaken van beide kanalen? We onderzoeken ze terwijl u dit leest. Neem gerust eens contact op, we vertellen u er graag meer over.

 

Technische innovatie

Zelfs de wijnfles is voor ons niet heilig. We zijn de drijvende kracht achter de ontwikkeling van mobiele wijntapsystemen en Twistop Wine System® voor het tappen van wijn in de horeca en op evenementen.

 

We zijn er om voor u grenzen te verkennen en verleggen.

Kunnen wij onze passie met u delen?

Neem contact op
↓