Nederlandse wijnbranche lanceert campagne Wim over Wijn

Drukwerk

05 Jan Nederlandse wijnbranche lanceert campagne Wim over Wijn

Den Haag, 8 oktober 2015 – In Internationaal Perscentrum Nieuwspoort is de Wim-campagne gelanceerd. De KVNW (Koninklijke Vereniging van Nederlandse Wijnhandelaren) heeft zich eerder dit jaar aangesloten bij het internationale platform Wine in Moderation (WiM). De Wim-campagne wil Nederlandse consumenten inspireren en informeren over verantwoorde wijnconsumptie en onverantwoorde alcoholconsumptie tegengaan. Centrale boodschap daarbij is: geniet van wijn, maar drink met mate. De lancering van de Wim-campagne vond plaats in aanwezigheid van George T.D. Sandeman, president van WiM. Inmiddels zetten de eerste KVNW-leden Wim in bij hun communicatie met klanten over verantwoord genieten. In de komende tijd gaan consumenten Wim steeds vaker tegenkomen; in de media, op websites en op wijnetiketten en winkelmateriaal. Vanaf vandaag kunnen consumenten voor tips om op een verantwoorde manier te genieten van wijn terecht op wimoverwijn.nl.

Wimoverwijn.nl

Op de website wimoverwijn.nl kunnen zowel echte wijnliefhebbers als mensen die soms een glaasje wijn drinken terecht voor tips om op een verantwoorde manier te genieten van wijn. Nederlanders worden zich steeds meer bewust van een gezonde levensstijl. Gezond eten is belangrijk, net als veel bewegen en tijd voor ontspanning. Matige wijnconsumptie kan een onderdeel zijn van een gezonde levensstijl. Wijn is bij uitstek een genietproduct maar het is goed om bewust te zijn van de alcohol in wijn. Wijn is juist een product dat tot zijn recht komt als men het met aandacht drinkt.

Online zal de campagne worden verspreid via de eigen website wimoverwijn.nl, facebook en banners op websites van de leden van de KVNW en landelijke consumentenmedia.

Ook vanuit Groupe LFE maken wij u attent op dit onderwerp, dat bovendien ook een passende plek krijgt binnen onze MVO-doelstellingen.



↓